تشک

تفاوت تشک فنری با تشک طبی و تاثیر در خواب

p3 تفاوت تشک فنری با تشک طبی و تاثیر در خواب

بدخوابی یکی از مشکلاتی است که می‌تواند توانایی افراد را در طول روز تحت تأثیر قرار بدهد و بازدهی را به حد بسیار زیادی کاهش دهد. علاوه بر این اگر بدخوابی مستمر باشد سلامتی را کاهش داده و در نتیجه منجر به بروز برخی از بیماری‌ها می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از یک تشک مناسب می‌تواند بسیار کارگشا باشد بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که تفاوت تشک فنری با تشک طبی چیست دعوت می‌کنیم برای خرید سرویس روتختی مناسب، خرید تشک استاندارد و… تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تشک فنری چیست؟

آشنایی با انواع تشک وقتی اهمیت پیدا می‌کند که برای خرید وارد بازار شوید و با انواع مدل‌ها و برندهای آن آشنا شوید. در حال حاضر بسیاری از برندهای معروف در بازار وجود دارند که ممکن است علی‌رغم محبوبیت بسیار و شهرت بی‌نظیری که دارند، مناسب نباشند. بنابراین روش‌هایی برای تشخیص مدل حذف از تقلبی وجود دارد که بهتر است از آن‌ها با خبر باشید و متناسب با نیاز خود نسبت به خرید تشک اقدام کنید.

تشک فنری

تشک فنری به عنوان ساده‌ترین نوع تشک در بازار محسوب می‌شود که اغلب ارزان‌قیمت‌تر از سایر انواع تشک است. در این تشک‌ها برای افزایش نرمی از فنر استفاده می‌شود. تشک‌های فنری دارای دو نوع با فریم و بدون فریم هستند. هر دوی این مدل‌ها برای وزن زیر ۶۰ کیلوگرم مناسب است و به دلیل حالت ارتجاعی که دارا هستند به ارتعاشات در زمان جابجایی واکنش نشان داد و چندان مناسب نیستند. این نوع تشک‌ها خود به دو نوع متصل و منفصل تقسیم می‌شود:

  • فنر متصل

به این نوع فنر مارپیچ یا میراکویل هم می‌گویند. این نوع تشک‌ها دارای چینش مناسبی از فنرها هستند که در اتاق‌های ارتوپدی، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین اگر در آن‌ها مموری فوم داخلی استفاده شده باشد می‌تواند آرامش و آسایش بیشتری را برای فرد به ارمغان آورد.

  • فنری متصل

تشک فنری متصل به عنوان تشک طبی برای کمر مناسب‌تر است و تعداد فنرهایی که در آن به کار رفته بیشتر از ۵ هزار عدد است که باعث انعطاف‌پذیری و راحتی بیشتر تشک می‌شود.

خرید سرویس روتختی

برای خرید روتختی، خرید سرویس خواب، خرید لحاف و… متناسب با تشکی که خریداری کرده‌اید حتما باید به سایز تخت و محصول مورد نظر توجه کنید. به طور مثال خرید روتختی عروس با خرید سرویس خواب نوزاد تفاوت‌های زیادی دارد که در زمان خرید باید به برخی از مولفه‌های اساسی مثل موارد زیر دقت کنید تا خریدی درست و متناسب با نیازتان داشته باشید:

  • بررسی ابعاد و سایز
  • جنس و پارچه
  • نوع و کاربری
  • چیدمان و دکوراسیون
  • نیاز و سلیقه

کلام پایانی

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما صمیمانه قدردانی می‌کنیم و امیدواریم نکاتی که گفته شد مورد پسندتان واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *