دسته‌بندی نشده

روانشناسی رنگ اتاق خواب و تاثیر روتختی در دکوراسیون

p4 روانشناسی رنگ اتاق خواب و تاثیر روتختی در دکوراسیون

رنگ‌ها همواره یکی از مهم‌ترین اصول زیبایی شناسی مدرن در دکوراسیون محسوب می‌شوند؛ البته نمی‌توان استفاده از رنگ‌ها را تنها محدود به دکوراسیون منزل کرد. کمک گرفتن از رنگ‌هایی دارای طیف مشابه و یا گاهی متضاد که دارای هارمونی با همدیگر هستند؛ می‌تواند به زیبایی هرچه بیشتر خانه شما کمک کنند. در این مقاله قرار است به سراغ معرفی انواع تاثیر روتختی و رنگ آن بپردازیم. پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خرید سرویس خواب متناسب با هارمونی

برای خرید سرویس روتختی مناسب باید فاکتورهای متعددی را مد نظر خود قرار دهید. به طور مثال رنگ، طرح و ابعاد و همچنین سلیقه مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که می‌توانند در زمان خرید لحاف یا خرید روتختی مد نظر قرار بگیرند. اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است، بهتر است از طیف رنگ‌های روشن برای اتاق خواب خود استفاده کنید و سعی کنید تا می‌توانید از طرح‌های مینیمال و ساده برای انتخاب سرویس روتختی خود کمک بگیرید.

اگر فضای اتاق خواب شما بزرگ است و چیدمان کلاسیک دارد، می‌توانید از رنگ‌های مختلف و متناسب با چیدمان منزلتان و همچنین نقش‌بندی های کلاسیک استفاده کنید. حتی اگر فضای اتاق خواب شما مدرن و کاملاً متفاوت است، باید سعی کنید روتختی خود را متناسب با رنگ فرش و رنگ پرده‌ها و همچنین رنگ دیوار انتخاب کنید تا فضای یکدست و جذاب داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم از خرید طرح‌های شلوغ و رنگ‌های متفاوت خودداری کنید؛ چرا که فضای اتاق خواب، فضایی است که باید در آن آرامش داشته باشید و استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های شلوغ ممکن است مانع از ایجاد آرامش در زمان خواب و استراحت شما شود. اما باز هم باید بگوییم که انتخاب برای خرید سرویس روتختی مناسب یک امر کاملا سلیقه‌ای است و ابتدا باید متناسب با نیازی که دارید و همچنین طریقه شخصی خود اقدام به خرید کنید. فاکتورهای مناسب دیگری مثل ابعاد و اندازه تخت، نیازمند بررسی دقیق سایز تخت خواب و سپس اقدام به خرید است.

برای خرید روتختی از چه رنگ‌هایی استفاده کنیم؟

برای خرید سرویس روتختی، روتختی عروس و خرید سرویس خواب نوزاد باتوجه به نوع روتختی، رنگ‌بندی‌ها متفاوت خواهد بود. به طور مثال، توصیه می‌شود برای نوزاد بیشتر از رنگ های روشن و ملایم استفاده کنید تا آرامش بیشتری را در زمان خواب احساس کند و به اصطلاح روانشناسان کودک، دچار روان‌پریشی در خواب نشود و بی‌قراری نکند.

اما اگر برای تازه عروس قرار است خرید کنید بهتر است از طیف رنگ‌های روشن با طرح بندی‌های جذاب مثل شکوفه بهاری، ملیله و… استفاده کنید. همچنین استفاده کردن از طیف رنگ‌های گرم باعث شور و نشاط بیشتری در محیط اتاق خواب خواهد شد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید با کمی رنگ، فضای اتاق خواب خود را زنده نگه دارید؛ بهتر است حتماً به پرده‌ها و فرش‌های خود توجه کنید تا محیطی شیک و جذاب برای استراحتتان فراهم کنید.

علاوه بر این، برای خرید سرویس خواب و خرید لحاف بهتر است حتماً به سراغ رنگ‌هایی بروید که چرک نمی‌شوند و نیازی نیست که هر روز نسبت به شست‌وشوی روتختی و لحاف بپردازید. مخصوصاً این فرایند شست‌وشو ممکن است برای تازه عروس‌ها کمی سخت باشد؛ به همین دلیل رنگ‌های تیره می‌توانند هارمونی جذابی برای یک اتاق خواب شیک فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *